TOLEDO

man I'm tired!!
Jag har sovit lite för lite varje natt hela veckan och imorse skulle Jag, Beth och Helena träffas 08.00 för att åka till grannstaden Toledo vilket innebar att jag behövde gå upp kl.06 (jag är imponerad över att jag faktiskt kom upp och nästan i tid, you go girl!!) Iallafall så gjorde jag tonfisksallad med mycket dressing att ha som matsäck och var nästan i tid till Chamartin. Därifrån tog vi tåget till Chueca och fick veta att tåget till Toledo inte gick förrän 09.20 (=jag hade kunnat sova 40 till!), dv.s en timme senare, så Helena och beth tog en kopp kaffe och jag gick till toaletten för att torka ur min olja & vinäger fyllda väska (burken läckte vilket jag märkte när jag kände en fisklukt på tåget och såg en STOR blöt fläck på mina leggings.. hehe..)

När jag kom tillbaka till fiket, fiskluktande och med matlådan i famnen hade dom köpt kaffe till mig  och jag skulle slå mig ner men vi insåg att det bara var fem minuter kvar tills tåget gick så vi rusar till rätt spår, med matlåda, kaffe och allt men för att MISSA tåget (= JAG HADE KUNNAT SOVA ÄNNU MER). Så det blev till att betala extra för att ändra biljetterna och sen vänta en timme till på nästa tåg. Som vi med stor möda faktiskt lyckades ta oss på.

Efter ca 5 min på tåget kommer vi in i värsta dimman, och skämtar lite om hur värdelöst det skulle vara om det var såhär dimmigt i Toledo, speciellt eftersom Toledo är känt för sina vackra omgivningar och sina otroliga utsikter.. och speciellt eftersom vi hade hört på vädret att det skulle vara varmt och klart. (och speciellt eftersom vi hade en så misslyckad dimmig dag i Navarracerrada förra helgen). Och gissa vad? Toledo är DIMMIGARE!! för att inte tala om KYLAN!!! Vi kunde knappt se stationshuset när vi klev av och den vackra utsikten var grå grå grå.

Sen gick vi in till stan och jag köpte en tonfisksempanada för att få en påse att stoppa min läckande tonfiskssallad i. Sen gick vi (bör tilläggas att alla var trötta, kalla och lite smått irriterade) till ett ställe där dom tillverkade halsbandshängen osv av äkta guld (som broderiguld, inte hela var av guld). Det var coolt så vi blev på bättre humör. sen gick vi till en gammal synagoga och en gammal moské och sen drack vi soppa, kaffe och pratade etc. och sen gick vi till stationen 40min innan halv sex för att inte missa tåget.

Sen kom jag hem, duschade och sen är vi i nutid och jag ska vara i Chueca om en timme för att ha middag med klassen (m.fl.) Imorgon måste jag upp tidigt för jag ska på Rastromarknaden med Stefania och inatt ska vi fira Helenas födelsedag. MEN på måndag har jag ingen skola så då ska jag sova sova sova!
looking forward to that!

Toledo:



Utsikten vi skulle ha sett vs utsikten vi hade:

Men det var en mysig dag och en mysig stad, I'm definately going back in the spring!
:D
CHAOO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0