THAT WAS A BAAD CHOICE

Igår åkte jag och Helena och kollade på ett rum nära Retiro, vi försökte att inte ha för höga förväntningar men eftersom det låg så sjukt bra till kunde vi inte låta bli att hoppas på att lägenheten var lika perfekt som läget. Mini tiny tiny var lägenheten så vi gick därifrån lite smått besvikna och tog en kaffe. Sen mötte vi upp med Beth och gick till världens minsta och mysigaste lilla bar och drack vin (1euro per glas, men riktigt gott).

Sen skulle vi möta Carlos på en gata nära Gran Via och få tillbaka Helenas ipod som hon glömde hos honom förut, men han sa hela tiden en plats att mötas på och gick själv till en annan (?) tillslut tappade vi tålamodet, speciellt eftersom han pratar som Napoleon Dynamite och är lika trög, så vi tog metron till Pueblo Nuevo utan Helenas ipod. I feel so sorry for her ipod ..

I Pueblo Nuevo lagade vi bläckfisksringar, drack mer vin och skrattade mer än någonsin (god bless your humor Helena!) med Lorenzo, Adrian och tyskarna tills klockan blev halv fyra något då gick vi till en bar hade samma musiksmak som jag och vi dansade och dansade och dansade.

Sen tog jag bussen hem, råkade gå av tre hållplatser för tidigt och fick vingla fram 20 min extra innan jag var hemma. Runt kl sex var jag hemma och la mig och sov, kvart i nio vaknade jag och insåg till min stora fasa att jag hade en kvart på mig att göra mig iorgning och ta mig till Moncloa (för att därifrån ta oss till en marknad i en by i bergen). Jag åt lite yoghurt, gjorde en macka att ha till lunch och kutade till metron. 30 min senare var jag i andra änden av stan och Beth, Lorenzo och Sandra hade också missat bussen så vi åt frukost på en frukostbar och åkte sen. Bussresan till byn var krokig och en timme lång och i varje sväng kunde jag känna vinet skumpa rumt i magen HORRIBLE!

Vl i byn var det så dimmigt att man inte kunde se något av utsikten och marknaden var inte mer än en gräsplätt med lite bilar och lite saker. GOING THERE WAS A BAAAD CHOICE

Nu ska jag se på Al Granada del sur och dricka te och äta kakor.
Sen ska jag sova sova sova

God natt va


Känner mig ungefär lika sliten som efter veckan i fjällen förra året


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0