11 november och en typisk dag i Madrid

MIN TYPISKA VARDAG I MADRID

(p.s. alla fotona är tagna idag)

1. Jag går upp, gör mig iordning och kl.09.00 går jag ut och utanför ytterdörren ser det ut såhär:


2. Sen går jag ut genom grinden och börjar gå längs med min gata mot stora vägen: Arturo Sória, här är min gata:


3. Sen kommer jag ut på Arturo Sória och går längs med den till metron, såhär ser den vägen ut:


4. På den vägen finns det en busshållsplats som berättar tid och temperatur, det är varje morgons höjdpunkt!! :


5. Här är Carlos, ängeln som vakar över mig varje dag. Han bor längs med Arturo Sória:


Sen tar jag metron och mina dagliga 40-metro-minuter sysselsätter jag mig med att titta på mina reskamrater (det är morgonens andra höjdpunkt hihihi) och lyssna när folk pratar spanska. Om allt har gått enligt schemat är jag framme vid Puerta Del Sol kl.09.50, vilket jag som alltid, inte var imorse så det fick bli en snabb -i förbi-farten-bild på Calle Montera, gatan där min skola ligger:

6. Calle Montera


Sen har jag lektioner mellan 10.00-11.30, då har vi rast och går och köper kaffe, och eftersom jag hade kamera idag tog vi lite kort också:

7. Beth framför Kung Carlos och hans ädle springare, på Puerta Del Sol


8. Jag framför den typiska mötesplatsen på Puerta Del Sol: fontänen:


9. Sen går vi längs de typiska gatorna mot vårt mål: the coffeeshop


10. Här har vi den, "the famous coffeeshop": 1euro för kaffe, 1 euro för en napolitana chocolate (heheee) BILLIGT ? JA! Och som vi alla vet, billigt är ju alltid bäst!


11. Sen vandrar vi tillbaka längs med de typiska gatorna, kommer lite försent till lektionsstarten och har lektioner fram till 13.05


12. Sen går jag en stund på stan eller tar metron (beroende på min hunger haha). Idag var jag inte så hungrig för Beth hade bakat igen, så idag gick vi en stund på stan innan jag åkte hem.
El centro, Calle Gran Vía:


13. Teatro Fontalba, Gran Vía:


14. Beth och Elsa posar nedanför Schweppers spegeltak:


15. Sen tar jag metron hem och går längs med Arturo Sória återigen:


16. sen svänger jag höger och går in på min gata och passerar Beef Place, min gatas egna lilla resturang:


17. Vissa dagar vill jag vara lite speciell och tar en annan lite längre väg hem och då kommer jag ibland ut från den här gatan:


Sen är jag hemma och vad som händer där är en hemliis !! SKOJA! höhö..
Idag träffade jag min spanska farmor för första gången vilket var väldigt kul för hon var himla rolig! :D
Luisa hette hon 

UN BESITO <3


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej!

Trevligt med vardagsbilder. Har du några av familjen också?

2009-11-12 @ 16:33:48
Postat av: julia

är du utbytesstudent? :)

2009-11-22 @ 01:19:52
URL: http://frennie.blogg.se/
Postat av: elsa

Hej Julia! Nej jag är au pair :)

2009-11-22 @ 23:12:13
URL: http://holabonita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0