Kakor och körsbärste och the sound of silence


Jag lyckades (mot all förmodan) tvinga mig upp ur sängen imorse kl8 för att tvinga mig nerför de 39 trappsteg jag har till köket, äta cornflakes med för lite mjölk och två skorpor med Philadelphiaost (som jag har underskattat skorpor med philadelphiaost!), släpa mig upp, borsta tänderna, packa väskan, tvinga mig ner för att komma på att jag fortfarande gick runt i tofflor och att skorna var kvar i garderoben, kuta upp, övertala mig själv att det räckte som dagens träning och sen kuta ner, skynda till metrostationen och missa tåget! WOHO! jag blev tvungen att vänta hela 3 minuter på nästa tåg men jag kom i tid till skolan ändå, PUH!

I skolan övade vi på subjuntiv igen som av någon outgrundlig anledning tycks ha försvunnit helt från min hjärna den här långhelgen, allt jag sa var inkorrekt så jag bestämde mig för att det nog var bäst att vara tyst och lyssna istället (vilket är ytterligare en sak som min hjärna tycks ha mist kapaciteten att göra). Vi läste någon artikel om fattigdom i världen och jag försökte lyssna, men hon som läste texten (ny i klassen) bröt så grovt på tyska att jag la all koncentration på att tyst rätta hennes felaktiga uttal istället. Sen skulle vi diskutera om vad man kan göra för att minska fattigdom och svält i världen, och jag som i vanliga fall skulle ha älskat ämnet och pratat på för glatta livet, hade ingenting att säga mer än: "estoy de acuerdo con eso", "sí, probablemente" eller "creo que sí" :
"Jag håller med", "ja, antagligen", "jag tror det". Otroligt intressant tjej haha. Och min lärare försökte förgäves få med mig i diskussionerna hela dagen men mitt huvud var väl inställt på svenska idag i guess för varje spansk mening jag sa hade något litet fel.

Nu ska jag äta kakor och dricka körsbärste och läsa El diario de Bridget Jones högt för mig själv och kl.20 kommer Rocio hem från sin tyska och vi ska plugga lite matte, äta och sen ska hon sova och jag ska fortsätta med min högläsning. Fast efter kl.20 är det The Wind From The East som gäller eftersom jag måste öva på min engelska också. Och när tiden är inne ska jag äntligen börja läsa flyga drake (på svenska)! Tengo mucho ganas de leer mis libros! I'm really looking forward to read my books! Jag ser verkligen fram emot att få läsa mina böcker!




¡Divertiros esta noche!
Have fun tonight!
Ha en kul kväll!

xxx
Elpgögen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0