tillbaka till sverige?


hej alla underbara svenskar
jag är ledsen för brist på uppdatering men jag kan inte hitta ORDEN för att förklara mitt tillstånd härnere. Men jag ska göra mitt bästa för att nu förklara för er min situation som är helt FUCKED UP

Som ni alla vet bor jag med pappan i familjen: Leonardo
Här bor också Sabine, tysk inneboende
Flickan, Gabi ska vanligtvis bo helgerna här men nu har mamman tagit flickan till sig (för alltid?) och säger till leonardo att skicka hem mig för att jag inte behövs längre. ?!
Hur som helst, Leonardo är tack och lov för snäll för att skicka hem mig till Sverige eftersom han har lovat mig boende här i 10månader, MEN eftersom det inte är hans fel (han vill vara med sin dotter lika mycket som jag behöver) kan han inte heller hållas  ansvarig för mig. jag är verkligen bara ivägen här hhaha, hate it.

Så nu: Jag får inte betalt så jag är totalt urmega pank och jag måste betala metron och alla saker själv. Jag bor här gratis i en månad till och får äta av hans mat, sen, om jag inte hittar en ny familj att flytta in med måste jag betala hyra för att bo här eller flytta ut till egen lägenhet.
Jag har skrivit ett spanskt cv som jag ger till alla Irish pubs och Starbucks coffees som finns i Madrid, men ärligt talat; jag har NOLL erfarenhet och jag kan inte språket så hur stora är mina chanser? Och utöver det är det den här jävla krisen och inte ens spanjorerna får jobb i Madrid nu.
Min skola är betalt till december så i VÄRSTA fall: dvs om jag inte får jobb, familj eller gabi tillbaka, betalar jag en månads hyra här och åker sen hem till Sverige. Men kul liksom
 det enda jag kan göra nu är att hoppas på det bästa och fortsätta söka jobb. WISH ME LUCK

PUSS


Kommentarer
Postat av: magdalena

Alltså åh stackars pappan han måste ju ha värsta skuldkänslorna. (mamman verkar ju cepe)

Skönt att du är lycklig ändå. Om du får åka hem gör vi något kul i vår! Åker nånstans häftigt! (Bara så du vet är det sista ansökningsdag till kurser i sverige den femtonde oktober, du skulle ju kunna söka bara i fall att du måste åka hem, så kan vi parta på nationerna tillsammans!) puss

2009-10-11 @ 12:47:19
URL: http://magzorb.blogg.se/
Postat av: elsa

Ja och han måste betala för att ha mig bo här och för min mat i onödan, i feel so sorry for him :( det låter bra! :D vi åker till ett nöjesfält jag har saknat det ända sen jag inte fick åka på gröna lund haha. Ja, jag borde nog anmäla mig till någon kurs utifall att, jag har verkligen ingen aning om vad som kommer hända men om jag måste åka tillbaka till sverige känns det bäst om jag har något att göra DÄR iallafall, haha ! Tack för påminnelsen världens bästa magda!! PUSSFABRIK

2009-10-11 @ 13:18:26
URL: http://holabonita.blogg.se/
Postat av: Lotta

Men herrejösses va jobbig situation. Oh va man önskar att man hade värsta kontakterna i Spanien som kunde hjälpa dig men kan du inte få hjälp att hitta boende och jobb via skolan eller av pappan? Förhoppningsvis får du ett jobb annars kan du ju som sagt alltid komma hem till oss i Sverige och jobba, plugga o rummla runt på nationerna (jag kommer ju i alla fall ha fyllt år tills du kommer ;) ) samt gå på grönan o åka INSANE i vår!!!! Håll humöret uppe sötaste Elsa! <3!!

2009-10-11 @ 21:57:09
Postat av: elsa

i know haha, it's totally crazzzy. ja det skulle varit rätt nice, boendet är egentligen inget problem, jag kan bo här och annars finns det massor av annonser på stan och i tidningen. Det är att skaffa jobb och pengar som är det svåra :/ Ja i värsta fall kommmer jag hem och lever livet med mina underbara uppsalabor!! :D WOHO LOTTA ARTON, FINALLY !! haha som vi har väntat! Och min 20års dag firar vi med INSANEEEEEEEEEEEEEE !!! Tack för att du hjälper mig hålla humöret upp underbaraste Lotta !! :)

2009-10-11 @ 22:39:02
URL: http://holabonita.blogg.se/
Postat av: Hannes

Livet är hårt och ingen dans på rosor.

2009-10-14 @ 20:39:41
Postat av: Lotta

Hahaha älska Hannes kommentar :D Åh herrejösses 20!!??!!?!?!!!?! det är helt galet ju! Va fan hahahaha, det blir CRAZY! KÄMPA KÄMPA ELSA, DU ROCKAR SPANIEN!!!!!!

2009-10-15 @ 02:22:51
Postat av: elsa

I KNOW I'M SUCH AN OLDIE !! ;O JA VAD SKA SPANIEN GÖRA UTAN MIG LIKSOOOM?

2009-10-15 @ 18:10:14
URL: http://holabonita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0