FJÄLLEN HERE I COME



IGÅR
när jag åkte hemifrån pratade Leonardo (skrek) med Eva i telefon så att hela huset skakade så det var rätt skönt att komma iväg. jag tog metron till Gran Vía, där träffade jag Helena och vi köpte en vintetra för 15kronor och en påse chips och satte oss på ett torg. Klockan halv elva gick vi till café Palma där bandet skulle spela. Vi kom in gratis för att Helena stod på listan och sen fick vi en gratis drink av bartendern för att jag var blond. Sen lyssnade vi på bandet Te En Fusion och drack martinis. Sen gick vi med José, ljus & ljud teknikern och Edgar, gitarristen till en klubb där jag lärde mig dansa salsa av en väldigt trevlig medelålders spanjor. Sen gick vi till bögdistriktet och ett diskotek där vi drack piña colada (aldrig mer) som smakade cocos och sen stängde diskoteket innan vi ens hade hunnit avsluta våra drinkar. Då skulle vi gå till ett annat diskotek fast som kostade pengar och jag var trött så jag bestämde mig för att åka hem. Jag gick till Plaza de Cibeles där bussarna går och tog bussen för första gången. Det var kö utanför bussdörren och jag stod längst bak och när det var min tur att gå in såg inte busschauffören mig och stängde dörrarna så jag fick banka på och känna mig dum och det tyckte ett gäng brasilianare var kul och skrattade och sen började vi prata så jag pratade på spanska hela bussresan hem och tjejen i gänget var spansk och hjälpte mig att veta var jag skulle gå av. Sen kom jag hem ungefär klockan fyra, tidigt för en gångs skull och då gick jag och la mig och idag är jag pigg och glad och håller på packar för flytten på måndag O:

Imorgon ska jag, Helena och Beth vandra i bergen utanför Madrid det ser jag himla mycket fram emot alltså. Idag ska jag gå till Lidl och köpa matsäck och chocklad att ha med mig. :D

FJÄLLEN HERE I COME AGAIN


Maja och Elsa i Grövelsjön sommaren 2008


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh jag saknar fjällvandringen!!

2009-11-08 @ 14:45:19
URL: http://sandralinneamargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0