LOTTA ARTON ÅR


WHATZUP SWEDEN ! (och Italien)
Snart kommer uppdatering om mitt nya hus, min nya familj, men först vill jag sända alla mina varmaste hälsningar till Lotta som ÄNTLIGEN ÄR MYNDIG! WOHO


Om jag kunde skulle jag hämta hit dig och vi skulle festa SOM ALDRIG DEN i Madrid, en stad som aldrig verkar sova! discona är öppna alla dagar från 00-06 och jag fattar inte hur det kan finnas tillräckligt med folk för att hålla igång dom, vem festar ens till sex på morgonen en tisdag?! A mí no, men om Lotta var här ikväll skulle jag göra ett undantag, FAN VAD KUL VI SKULLE HA! PUSS PÅREJ SNYGGING


Arturo Sória
Mitt nya hem.
Än så länge har jag inte lyckats hitta några fel hos min nya familj. Mitt rum är stort med en stor och underbart bekväm (lite för bekväm, det är nästintill omöjligt att lämna den på morgnarna) dubbelsäng, egen teve och egen terass. Jag har eget badrum precis utanför mitt rum och jag är den enda som bor på den här våningen så jag bor ostört vilket är asnajs.  

Efter min spanskaskola åker jag hem och äter med mamman och hennes arbetskamarat (de gör pinatas och jobbar hemifrån, ASCOOLA pinatas, jag ska visa er bilder sen nån gång) och de kan bara spanska så varje dag vid lunch får jag öva mig på att prata spanska med spanjorer någon timme. Awesome!

Sen åker jag och plockar upp Rocio vid hennes skola och åker buss hem med henne, hennes kompis och hennes kompis mormor som också bara kan spanska så då får jag öva lite till. Sen kommer vi hem och Rocio äter lite mellanmål och sen gör vi hennes läxor och leker. Hon är åtta år och glad och skötsam. Två dagar i veckan har hon tyskalektioner mellan 18-20 och två dagar i veckan engelskalektioner 16-18 och då är jag ledig. på morgnarna åker hon med pappan till skolan och äter med mamman så jag har bara mig själv att sköta på morgnarna. Flickan går i engelsk skola och med henne pratar jag engelska. De har även en dotter som är 21 år som bor hemma, hon är jättesöt och snäll men väldigt upptagen för läser läkarlinjen och är inne på fjärde året och har både praktik och skola varje dag. de har även en hushållerska från 09-16, en 30 årig brasilanare också väldigt trevlig. Jag måste säga att det är himla skönt att bo i en stor familj för nu finns det alltid någon hemma som jag kan prata med om jag vill öva lite på spanska. so good!
Nu när jag pratar så mycket engelska börjar jag märka hur många ord det är jag inte kan så nu pluggar jag engelska parallellt med spanskan. Men det är bra för nu kan jag se på engelska filmer utan att få skuldkänslor för att de är på fel språk :D

För mig gäller samma regler som för Christina, 21 åringen, jag får ta hem kompisar och jag får vara ute hela nätterna bara jag säger till innan så dom inte oroar sig. Ingen av au pairerna jag har lärt känna här får ta hem kompisar och alla jobbar både morgnar och kvällar, 8-9, 16-22/23 duschar barnen, nattar barnen, lagar mat till barnen. Jag är fri ALLA morgnar och efter middagen (ca 21) sköter Rocio sig själv så efter 21 kan jag göra vad jag vill. T.ex. ligga i min underbara säng haha! I LOOOVE IT!

De lagar god mat, mycket mat, grönsaker till varje måltid och jag får ta vad jag vill från köket när jag vill. I won't go around hungry here that's for sure! :D

Madrid är för övrigt en kall stad så alla vet! 10 grader idag och blåsigt och jag höll på frysa arslet av mig! Måste köpa en vinterjacka!

bilder på huset kommer snart! HANG IN THERE!


Kommentarer
Postat av: ♥ N I G H T F A L L - Barbie outside, rocker inside

Åh det låter ju helt perfekt Elsa :D

2009-10-22 @ 22:17:50
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: magdalena

Underbart! LEV LIVET FINIS

2009-10-22 @ 22:31:15
URL: http://magzorb.blogg.se/
Postat av: JENSSOFIE

Vad skönt att det löst sig.. Läste precis nu om allt..!!

2009-10-23 @ 01:16:59
Postat av: Lotta

Men det blir ju fortfarande bara bättre å bättre :D woohoo och tack för gratulationen!! Vi skulle röja på som bara den bara för att vi kan (och att klubbarna är öppna förenklar det hela lite extra) vi ses snart pussinuss!

2009-10-25 @ 13:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0