No se montar a caballo

Buenas noches

Den här veckan är det sommar igen, idag var det 25 grader och jag svettades ihjäl på vägen hem från metron which was very nice. Och idag upplevde min hjärna sin största språkkrock hittills. Imorse träffade jag några killar som spelade dragspel på tunnelbanan, de hade samma ålder som jag men spelade asbra (och då kände jag lite sådär att jag också vill ha en talang så jag ska odla fram en den här månaden tänkte jag). You are muy beautiful. - Well gracias. No como se dice. muchas thank you, thank you much,very gracias AAH TAN SIMILAR från och med nu ska jag alltid säga bara gracias eller bara thank you till allt. Thank you very much muchas gracias, it's too complicated! Sen åkte jag till skolan och pratade bara spanska. Efter skolan gick jag och beth på stan en stund och hon lärde mig engelska ord jag inte kan och jag köpte världens mysigaste lilla kofta fast jag verkligen inte har råd. Sen åkte jag hem och pratade med pappa på skype på svenska det här kanske är rätt, no?eller no se.

Och idag i skolan fick vi lära oss att man säger saber montar a caballo och inte saber montar en caballo för fel ord och man sätter hästen istället för att sitta på hästen, good to know hu? :O


                                                                                  HASTA LUEGO


Kommentarer
Postat av: Maja

Blogga mera!!!! Vill ju veta vad du gor <3

2009-10-29 @ 13:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0