dag 2

Igår kväll följde jag med Leonardo, hans brasilianska vän Carolina och hennes pappa ut på middag på en resturang nära plaza Mayor. Dom var alla pratglada och trevliga och jag fick lära mig både ett och annat om Christofer Columbus, Napoleon Bonaparte och vilka spanska städer jag ska besöka för att få se vacker konst. (På spanska förstås så jag förstod kanske hälften). Iallfall, efter att ha varit i Madrids centrum, stått på Plaza Mayor, sett flamencodansare och banjospelande band på gatorna i 27graders värme klockan tolv på natten kan jag bara säga att jag älskar Madrid!



                                                          Plaza Mayor



Idag sov jag tills jag vaknade av den otroligt varma solen som lyste rakt i mitt ansikte. Då gick jag upp och la mig i soffan i vardagsrummet och sov en timme till. Sen drack jag ett glas juice till frukost och gick ner till poolen och solade och badade och läste spansk grammatik. Nu är klockan tre och jag ska äta min väldigt misslyckade lunch (jag har redan anpassat mig till de nya mattiderna, igår åt vi middag kl.23.30). Kl.17.00 kommer Eva och Gabriela hit (mamman och dottern) för att se om jag duger. Jag är väldigt nervös inför det mötet eftersom ingen av dom kan ett ord engelska och jag är rädd att mamman ska tycka att jag inte duger och skicka hem mig. Fast om jag blir hemskickad behöver jag inte sakna alla längre så det finns ju något positivt med det också ;)

Jag skriver ikväll och berättar hur det gick!

Håll tummarna så länge

xoxo

 Elsa


Kommentarer
Postat av: ♥ N I G H T F A L L - Barbie outside, rocker inside.

Lycka till gumman :)

2009-09-09 @ 15:55:17
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: Maja

håller tummarna ;)

2009-09-09 @ 17:00:58
URL: http://ciaomaja.blogg.se/
Postat av: Maja

håller tummarna ;)

2009-09-09 @ 17:00:59
URL: http://ciaomaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0