Vackert väder och starbucksfika med Julia

Hola mis suecos favoritos!

just nu sitter jag i vardagsrummet och lyssnar på musik i dvd högtalarna, väldigt mysigt!

I skolan idag lärde jag mig inte så mycket nytt, mest ord. Efter skolan gick jag och Julia (Elisabeth 2 hette visst Julia hehe) till Starbucks och fikade en timme och sen hade hon fler lektioner så jag åkte hem. På tunnelbanan på väg hem satt jag mitt emellan och mitt emot 4 läsande damer (2 av böckerna var skrivna av Stieg Larson som är superpopulär här) och jag hade ingeting att läsa så jag läste damerna bredvid migs böcker. Jag fattade det lilla jag läste och kom fram till att jag borde läsa en spansk bok för att få bättre uppfattning om alla verb och tempusformer. När jag kom hem bad jag att få låna en bok av Leonardo, han hittade en rätt lätt med mycket konversationer och den verkar helt okej så nu ska jag ge mig in i den!

Vad gäller vädret är det varmt, såhär ser det ut just nu kl.17.57 om jag tittar ut från mitt fönster. Jag är för övrigt väldigt avundsjuk på mina grannar som har den här terassen, jag vill också ha en!





Och såhär ser det ut när jag tittar rakt ner från mitt fönster om någon vill veta



Vad gäller bilderna jag lovade att ta på fredag (och resten av månaden), räkna inte med för många för jag har upptäckt att jag kan ta ca 5 kort med kameran med ett par nya batterier innan de är slut, så fler än 15bilder har jag inte råd med tyvärr! 

Här är hur som helst en bild som jag snodde från Michelles facebook: (som så gärna vill stanna i Madrid att hon sina resterande fem dagar ska försöka hitta en au pair familj som bor här via internet för att slippa åka hem)

från vänster:
michelle, okänd, Oskar min lärare, okända



CHAO

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0