el parque retiro otra vez

Ciao Bellas

Jag umgås så mycket med italienare att snart börjar prata som dom (ni vet uttalet baaaaci blabla blaaaaa bla, fattar ni haha?) I skolan är alla på så olika nivåer att man blir alldeles förvirrad, jag hoppas att jag får gå vidare till nästa nivå nästa vecka så att jag lär mig mer (jag ska supermegaplugga till provet). Marion, den svenska tjejen säger saker på svenska hela tiden men är väldigt duktig på spanska när hon väl pratar. Valentin svamlar och mumlar och jag undrar om han ens kan prata sitt hemspråk ordentligt? Balettkillen har börjat i min klass och han pratar riktigt bra och jag är nånstans i mitten. fast jag lär mig massor ändå, idag övade vi på använda imperfekt, preteritum och perfekt på rätt sätt, tråkigt men viktigt.

Igår åkte jag, Javier, Emanuele, Franscesca och två till italienska tjejer till parque retiro för att dricka lite coca cola och öva på oregelbundna verb i preteritum. (jag tror att jag kan dom nu! :D) Efter parken gick vi till Javiers och Emanueles lägenhet och lagade mat och åt med deras granne, en jättesöt och gullig tjej som jag inte kommer ihåg namnet på (också italiensk). Jag älskar alla deras kompisar, är alla italienare så öppna och jättetrevliga? Alla tyskar och andra jag har träffat är alla bara tråkiga. Runt elva gick vi för att träffa Michelle och Isabel som tänkte ha kareokekväll sin sista kvällen i Madrid. Så vi tog tillsammans tunnelbanan till nåt ställe de hade läst om på internet som visade sig vara ett riktigt pundar knark område och vi vände tillbaka rätt snabbt och gick bara runt på stan tills det kändes för ovärt och sent. (och Michelles sista kväll blev själv med Isabel och en irish coctail bar, stackars:() Kvällens höjdpunkt haha: emanuele frågade Michelle:

Michelle, has estado aqui y fuiste el curso intensivo cuatro semanas, pero no hablas una palabra de español?
...
entiendes?
... no

Ni förstår? Jag kan inte riktigt avgöra längre, men det är en rätt enkel mening även för er att förstå eller?
det som var kul var iallafall att hon ine förstod vad han sa för det gav verkligen svar på frågan. hihi.

Själv börjar jag komma in i spanskan nu, cuando estoy con Emanuele, Javier y sus amigas sólo hablo español. Me encanta el español y tengo muchas ganas de podré hablar mas mejor!



(min nyinköpta skjorta which i love)



Os hecho de menos
miss you
Chao


Kommentarer
Postat av: Maja

Saklart, varfor tror du jag ar en sa otroligt oppen och trevlig manniska? ;) haha skont att du har kul nu! love u

2009-09-29 @ 18:02:48
URL: http://ciaomaja.blogg.se/
Postat av: ♥ N I G H T F A L L - Barbie outside, rocker inside.

Ehm jag fattar aldrig något när du skriver på spanska :P kan ju inte ett ord..

2009-09-29 @ 22:40:46
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jätte fin skjorta sötnos!!! Miss u love

2009-09-30 @ 01:16:27
Postat av: magdalena

JAG FATTAR!!!!!

Bra att du har det bra tjejen! <3

2009-09-30 @ 10:54:21
URL: http://magzorb.blogg.se/
Postat av: Veronica

tu es guapa chica ! ;)

2009-09-30 @ 19:11:08
URL: http://veronicaberggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0