Google translation

Ikväll är det dags för Uppsalas kulturnatt, hänga-på-stan-och-bli-för-full-kvällen för alla fjortisar men i grund och botten en riktigt kulturell och rolig dag. Själv är jag lite extra kulturell idag genom att lyssna på traditionell spansk musik! Iallafall så vill jag sända iväg en hälsning till alla jag någonsin spenderat kulturnatten i Uppsala med, JAG SAKNAR ER LITE EXTRA MYCKET IDAG! Hoppas ni har det underbart ikväll var ni än är och vad ni än gör!

Och nu till dagens stora händelse!

Jag upptäckte just att min facebook har blivit spansk och det tyckte jag var lite coolt sådär. Men SEN upptäckte jag att Therese blogg blev spansk om jag godkände google translation som erbjuds på varje ny sida jag går in på (väldigt drygt) hur som helst, inte bara bloggen, utan alla inlägg och alla kommentarer!!! Det tog ca tio sekunder och sedan var hela bloggen översatt! Hur coolt är inte det!

Och hur bra är inte det för mig? Nu kan jag läsa era bloggar och vara inne på internet utan att känna att det blir för mycket svenskt! :D Google is so awesome!

Här är gårdagens inlägg översatt till spanska med google translation:


Hi folks!

Hoy he estado una vez más en la piscina toda la tarde (estoy empezando a tomar color de nuevo!: DD), luego me fui, Leonardo y Gabi en una tienda de mascotas donde aprendí muchas palabras nuevas y útil tiene que saber un poco de Gabi. Cuando llegamos a casa estaba en casa Sabine , una chica linda y muy agradable y nos atornilla a todos juntos una plataforma de IKEA para mi cuarto de baño y Sabine.

El resto de la noche, Gabi quería jugar conmigo, le gusta a mí, afortunadamente haha! Pero realmente necesitan aprender español rápidamente, apenas entendía una palabra de lo que dijo! Era sin duda muy paciente e hizo todo una y otra vez hasta que me conocía, y cuando he dicho algo mal, pensó por un momento y luego dijo: ¿Quieres decir ... y lo que yo quería decir. Jättesöt chico! Pero no voy a llegar muy lejos si está de mal humor o cansado, tengo que aprender a comprender.

Hope you are well!



¡HASTA LUEGO FOLKS!



google is way too cool for me


Kommentarer
Postat av: Gustaf

Du är för rolig du! Har du köpt rayban också nu?

2009-09-13 @ 09:52:27
Postat av: elsa

neej haha, det är ju dina gamla, och det är du som har tagit kortet stupid :D

2009-09-13 @ 10:18:37
URL: http://holabonita.blogg.se/
Postat av: Lott1

haha jag gillar google translator! speciellt översättningen "Jättesöt chico!" där på slutet...! :D haha

men det är jävligt bra ändå, även om dem översätter lite fel här och där så kan man lära sig mkt!!

anyways hoppas du trivs bäst i españa !<3

gabi var ju jättejättesöt där på bilden!

besos

2009-09-13 @ 23:00:30
Postat av: Anonym

hänga-på-stan-och-bli-för-full-kvällen för alla fjortisar .haha

2009-09-14 @ 21:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0