Jag överlevde !

Hej alla läsare

Tack för att du höll tummarna Maja och för lycka tillet Therese, det hjälpte :D

Mötet med Eva y Gabriela gick helt okej. Min del av det hela gick inget vidare, jag hade förberett mig hela dagen med meningar som skulle kunna komma till användning. Men när jag väl satt där och fick frågorna jag hade skrivit värsta svaren på sa jag bara första meningen eller helt fel. Men jag får väl skylla på att jag var nervös. Mamman däremot var jättehärlig, en ung, cool mamma med exakt samma röst som Penelope Cruz, så självklart gillade jag henne! Hon babblade på som bara den och sa med jämna mellanrum ¿Entiendes? ¿Lo entendías? Förstår du? Förstod du det? Och hon hade väldigt kul åt mina fel:

- När kom du hit?
- Jag kom imorgon
- ..? Igår?
- SI ayer !!

Jag fattar inte varför jag sa imorgon istället för igår? det är liksom inte ens ett okej fel. Hon måste ha trott att jag var ännu sämre än jag är, men hon verkade tycka det var rätt kul så det var väl okej. (fast sen vet jag i och för sig inte vad hon kommer säga till Leonardo, hon kanske verkligen bara låtsades och egentligen avskydde mig!)

Gabriela tyckte inte om mig, kanske för att jag inte sa någonting utan bara satt och log som en tok (?), men vi har ju tio månaders eftermiddagar tillsammans framför oss så vi ska nog komma överens tillslut! :D

Jag har skypeat med Gustaf och hans familj för första gången, det var mycket bättre ljud än att prata i telefon så det var bra! 

Haha och jag måste bara säga att, Kajsa, du skulle inte klara dig en sekund med dom här mattiderna och det här hushållets matvanor! Det enda jag har ätit idag är pasta och det var med 9 timmars mellanrum 

¡CHAOOO!




Kommentarer
Postat av: LottaDaOne

vilken match huh? du älskar ju penelope! Lill tösen kommer avguda dig när ni varit tillsammans lite :D

2009-09-09 @ 23:17:32
URL: http://goodforyourhealth.blogg.se/
Postat av: elsa svarar

jag vet, asnice :D ja jag får hoppas på det! hur har du det därhemma? :)

2009-09-09 @ 23:23:32
Postat av: ♥ N I G H T F A L L - Barbie outside, rocker inside.

Skönt att mamman var så trevlig.. :)

2009-09-09 @ 23:57:36
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Fan det låter ju hur bra som helst, och klart dom fattar att du inte kan vara värsta underbarnet som vet skillnad på igår och imorgon!

2009-09-10 @ 11:36:28
URL: http://magzorb.blogg.se/
Postat av: cattis

hahaha elsa! jobbar du som au pair? kram!

2009-09-14 @ 22:44:27
URL: http://cattis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0