JAG SER HUR MÅNGA SOM HAR VARIT INNE SÅ JAG VET HUR MÅNGA RÅD JAG BORDE FÅ OK? DAMELOS



ÅÅH nu har jag gjort sådär som jag alltid gör, lovat saker som jag inte kan hålla! Att jag aldrig lär mig!!

Jag lovade Sasha att åka med henne till södra Spanien över påsk. Sen ville jag åka till Rom också och jag bestämde mig för Rom och det var rätt val, men jobbigt när jag var tvungen att berätta för Sasha att jag ändrat planerna.

Och nu har jag lovat (nej inte lovat men sagt att ja jag vill om jag har pengar och jag tror jag kan!! WOHO VI ÅKER ÅÅH VI KOMMER HA SÅ HIMLA KUL :D:D:D:D:D ) Alona att jag ska åka med henne till Turkiet två veckor i sommar, hon har vänner som bor där så vi bor gratis och när vi inte äter ute äter vi gratis också. Låter ju som en toppensemester? Utnyttja tillfället tänkte jag (om jag har pengar vill säga)

MEN NU säger Lorenzo att han kommer till Sverige i sommar och hälsar på mig. Och han är ju en av mina bästa vänner så då sa jag förstås, ja kom åh vad kul och du kan bo hos mig och du kan spela musik med pappa och hoppa studsmatta med mina bröder och vi kan åka till gröna lund och du får träffa alla mina kompisar och vi kan hälsa på mina kusiner i västerås deras mamma pratar spanska och du ska få se svensk skog och bada i svensk sjö ÅÅH DET KOMMER BLI SÅ HIMLA KUL :D :D :D :D :D!

Och Alona vill att vi ska åka i agusti och Lorenzo vill komma i agusti. och jag har varken tid eller råd med bådadera.

Så här kommer den för och nackdel listan och sen kanske ett råd eller två från er?

TURKIET                                                           SVERIGE  
♥ Har aldrig varit där                                ♥ Lorenzo är en bättre kompis än 
    .                                                        Alona som jag knappt känner

♥ Jättebra tillfälle                                      ♥ Skönt att vara hemma i Sverige över sommaren
                                                            efter ett år utomlands

♥ Kostar och jag behöver spara                 ♥ Spenderar mindre pengar

♥ Kommer att bli jättekul                          ♥ Får öva på spanska
och jag vill jättegärna dit med henne

                                                              ♥ Kul att visa min stad och mitt land 
  ♥ Kul att lära kännas                                  om jag har pratat om så många
en ny stad och ett nytt land                           gånger och försökt förklara
och turkiet ska ju vara så fint!!                                                                                    


Orkar inte komma på fler. Det lutar mot Sverige, det är bara det att Lorenzo säger så mycket mer än vad han lyckas genomföra, men jag har sagt att han måste boka biljetter snart för att dom ska vara så billiga som möjligt. Och när han väl har bokat kan jag ju lita på att han kommer.

Så OM han kommer, är det okej om han bor med oss en vecka eller två mamma och pappa ? (A)

ps. vill fortfarande ha dom där råden (A)

Vad skulle ni göra om ni vore jag?


KRAMAR


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Tycker du ska satsa på Sverige med Lorenzo och föreslå att komma och hälsa på i Turkiet i höst. Höstlov eller en week-end.

Men bara om du verkligen tror att han kommer. Å andra sidan kan du säkert hitta på saker att göra här hemma även om han inte skulle komma.

Btw, ska försöka ordna med Skype, dags att prata snart nu!

Puss puss!

2010-04-14 @ 21:38:07
Postat av: anneli

Åhhh, knepigt... Men tycker din syster har en bra point, håller med henne även fast turkiet vore ju asnajs, särsklt eftersom det är så mycket gratis saker :o Men ja. Försök få honom att boka inom en månad, SENAST (hehe om du vill tjata lite på honom), om inte så åker du till turkiet! Typ. Men det är tricky..... :( jag försökte iallafall :O

2010-04-15 @ 00:41:04
URL: http://annnelis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0