Varning känsliga personer läs inte titta inte


Jag har varit på tjurfäktning för första gången och kan berätta för er alla att jag älskade det! Jag ska tillbaka igen och igen, det var en av dom mest intresanta sakerna jag någonsin gjort.



Raphael utanför Arenan


Jag inuti


Stort, fint, underbart?



Och det var 25 grader varmt och vi var där i två timmar och blev alldeles sommarfräscht bruna i ansiktet


någon slags presentation


Första tjurens vikt, 532 kg


Lite lek för att reta upp tjuren


Picadoren kommer in på häst och stoppar i första spjutet
MASSA BLOD


EN HÄST VÄLTE!!! Det var spännande och lite kul och nej dom skadas inte, bara om tjuren kommer med hornen underifrån och det gjorde den inte! :))



Sen kommer matadorerna och stoppar in grejerna som sitter i ryggen på tjuren nu


Sen kommer El toreo som tröttar ut tjuren och seda genomför the final touch. BAM och om han lyckas stoppa svärdet i en viss, mycket specifik punkt i tjurens rygg dör den direkt, om inte blir den extra sur och flera män kommer in och hjälps åt. 


Sen dör tjuren och första omgången är avslutad


Bästa Toreon, han var så duktig och lät tjuren passera så nära han att fick tjurens öra i present efteråt. 
Ju fler öron och svansar(?) de vinner, desto bättre rykte får dom.  



Och tjuren släpas ut





Och det var 6 tjurar = 6 omgångar och vi satt ända tills solen gick ner och sen gick vi och åt lite tapas


Och jag vill tillbaka nu nu nu!!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hur kan du tycka att DET DÄR är underhållning. Förstår verkligen inte!! Det är ju bara HEMSKT!



Misstolka rätt jag vill inte låta arg men jag blev bara lite upprörd över att läsa. Trodde inte att en tjurfäktning gick till sådär!



Hoppas i alla fall att du mår bra! Saknar dig. Puss!



2010-04-13 @ 21:08:09
URL: http://sandralinneamargareta.blogg.se/
Postat av: upprörd ansa

ELSA!!!! Håller med Sandra, DOM STOPPAR SPJUT I TJURAR?!?!?!?!?!?!? När du kommer tillbaka ska vi ha ett allvarligt snack! Och jag ska stoppa spjut i dig >=|



Hehe precis som sandra är jag inte heller arg, men jag tycker synd om tjurarna!!! och om dig när du kommer tillbaka... hehhe skoja. :D

2010-04-13 @ 22:19:56
URL: http://annnelis.blogg.se/
Postat av: Nightfall

Åh ferdinand :D men ändå sjukt ju haha..

2010-04-13 @ 22:27:07
URL: http://nightfalls.blogg.se/
Postat av: Magdalena

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh? Jag trodde inte att de dödade dem :(

2010-04-14 @ 12:02:43
URL: http://magzorb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0