Somos las divinas

Jag skippade den traditionella fredagsdrinken med Helena och Beth för att PLUGGA. *Rätt stolt.
jag sparar pengar och allt asbra. Fast ångrar mig lite eftersom jag inte har överdrivet mycket tid att träffa dom på och när det äntligen är fredag och vi ska ses så pluggar jag istället. Men det är för att jag bara pratar engelska med dom också och jag får inte prata annat än spanska innan måndag. Förutom med Rocío förstås. 
det är pratdelen som jag ligger sämst till på också så jag måste verkligen öva!!
 
Jag gjorde en deal med  mig själv idag att jag bara fick tänka på spanska också men jag höll dealen i ca 10min och sen började jag lyssna på mp3en och där är all musik på svenska eller engelska och då börjar jag ju tänka med i låten på orginalspråket, inte spanska. önskar jag kunde byta musik i mp3n så jag kunde ha spanska låtar. jodeeeer

Imorgon ska jag ut med Lorenzo, då ska jag prata spanska hela kvällen!! Och på söndag ska jag plugga grammatik och ikväll kolla på filmen om Ghandi som jag lånade på biblioteket i måndags.

Sen är det dags för provet :OO

NU ska jag vara barnvakt = dansa och sjunga till Hannah Montana och Las Divinas. Och titta på Hannah Montana the movie dubbad till spanska.. heheee

 
Nosotros bailamos bién you know
Dance, dance y mucho dance
lo que pide tu corazon, your heart
aqui te lo vamos a dar


Kommentarer
Postat av: Åkerman

Hola bonita! Du har nog rätt att jag borde ta mig till ett spansktalande land. Fast jag känner att jag behöver friska upp minnet först. När jag väl gjort detska jag nog ta mig ut och testa mina vingar på spaniens tak: El Aneto, Sen vidare till Perus och tropikernas tak Huascáran... Eller... Tja vi får väl se...



Du har ju iaf vågat dig ut för att fjädra på dina språkliga vingar... - Jag blir imponerad!



Hare bra!



ciao bonita!

2010-01-22 @ 16:14:06
URL: http://republicmonarchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0