LORENZO

Igår skrev jag in mig på min nya skola och betalade 200kr för att få skriva ett prov på måndag. Bäst för dom att jag kommer in nu!! Provet verkar jättesvårt och jag måste komma in på rätt nivå, pinsamt annars OCH jobbigt att behöva gå igenom all grammatik igen, jag kan den ju trots allt.

Efter inskrivningen åkte jag in till stan och träffade Lorenzo och pratade spanska. Eller lyssnade... Måste plugga!!
Jag berättade iallafall att första gången i mitt liv som jag såg en riktig pistol var i förrgår.
Och då berättade han lite om sin barndom i Venezuela och jag ville gå hem och gråta..
Och sen kände jag mig lite för ointressant för att öppna munnen igen ..

Men det var trevligt!! Och jag lärde mig nog lite ny spanska tror jag!!
Han ska skriva en bok om sitt liv när han blir äldre, då kan ni läsa och gråta och uppskatta att ni bodde i Sverige som barn.. Ni vet när jag är tjock och äger Elsas Café (min stora dröm för er som inte visste). Då ska han skriva den boken och jag min kokbok.
Ni läser väl den också va? :O


Kommentarer
Postat av: Anna

Klart jag skulle läsa din kokbok! Det skulle vara min bibel i köket.

2010-01-22 @ 12:35:37
URL: http://nygardhiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0