MEAT IS MURDER

SHULUUUU

Idag lagade jag köttfärslimpa med potatis, brunsås och pappas hemmagjorda lingonsylt. Jag geggade och hackade och skalade och vispade och svettades och svor men hör och häpna, det blev riktigt gott!! (tack och lov herre gud!)

Och jag var noga med att berätta att det är pappa som har gjort sylten, (hint hint José)
Och Belén var nog med att göra det klart för resten av familjen att den goda lingonsylten bara ska användas till Elsas svenska mat, INTE till kex eller liknande. (liksom kex, varför?!)

Angående skolan så tog jag mig förresten en titt på ett testprov på internet, det var 4delar som varje var beräknad att ta 60-90 minuter. Och sen tillkommer hör och prat övningarna. De där första 4-5 timmarna är alltså bara de skriftliga delarna. Jeesus. Och frågorna sen!!! jag läste igenom första delen och höll på somna av tristess. Snacka om att jag har en låång måndag framför mig .. Och att jag måste plugga som en gnu hela helgen. 

 Fast inte på lördag för då är det fest! IIH


TÄNK ÄNDÅ OM DET VAR SOMMAR OCH SOL OCH MAN VAR BRUN OCH SNYGG PÅ EN PRIDEFEST


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0